Zásadotvorná a kyselinotvorná strava

Ideálně bychom měli jídelníček skládat tak, aby potrava byla celkově zásadotvorná i když určité množství kyselinotvorných potravin tělo také samozřejmě potřebuje.               

Jednoznačně kyselinotvorné a velice škodlivé potraviny jsou:

– mléko, 

– mouka, 

– cukr,

– bílá rýže,

– sůl,

– a veškeré výrobky z těchto surovin

Avšak téměř každá zásadotvorná potravina změnit svou reakci v organizmu na kyselinotvornou, pokud je použita nesprávným způsobem.

Následující přehled ukazuje několik typických potravin, poživatin a činností spojených s nadměrným množstvím kyselin, které nám berou sílu a zdraví:

·        kyselina močová:                     maso a masné výrobky

·        kyselina sírová a dusičná:        vepřové maso

·        kyselina octová:                      sladkosti, cukr, produkty z bílé mouky

·        kyselina mravenčí:                  sladidlo

·        kyselina fosforečná:                nealkoholické nápoje sycené a slazené

·        kyselina tříslová:                     káva, černý čaj, červené víno

·        kyselina acetylsalicylová:         léky proti bolesti

·        kyselina mléčná:                     nadměrná tělesná námaha

·        kyselina solná:                        stres, hněv.

V případě jakékoliv choroby je velice účinné tyto potraviny vyřadit ze svého jídelníčku, minimálně na dobu nezbytně nutnou k odeznění problémů. Většinou se ovšem po návratu k původní stravě vrátí i tytéž potíže a je vhodnější přijmout změněný stravovací režim jako trvalý. 

Nejlépe eliminují kyselost tyto potraviny:

– meloun, okurka, rajčata, jablka, pomeranče 

– a dále téměř veškeré syrové ovoce a zelenina

Komentáře

1 reakce na “Zásadotvorná a kyselinotvorná strava”

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Povinná pole jsou označena *